sreda, 8. avgust 2007

Slovenci in Hrvati

Tale Hrvaška mi ne da miru. Nisem edini. Zdaj se bo, kot kaže, naš politični vrh družno pogovoril in odločil kako naprej.

Eden tistih sem, ki ne verjamem. Nejeveren sem. Nočem se pustit nategovat. Hja, najbrž me včasih kdo, no, prinese naokrog, ampak, kar želim povedati je, da vsaj malce podvomim v večino stvari. Ko se na dnevnem redu debat - v medijih, med kolegi ... - znajdejo slovensko-hrvaški odnosi, dvom potencira v višave.

Noben bog, noben odmrtvihvstali Pučnik, Tuđman ali bogsigavedi kateri pomembnež me ne bo prepričal, da "spor" med sosednjima državicama ni umetno, politično ustvarjen konstrukt. O.K., lahko bi diskutirali, da je itak vse ena velika konstrukcija realnosti, a vseeno. Nihče me ne bo prepričal, da so Hrvati pač po naravi stvari taki, da sovražijo Slovence in obratno. Nihče me ne bo prepričal, da jih lahko hitreje fašem na Hrvaškem, ker sem pač Janez, kot pa na kakšni vaški turbo veselici med pijanimi klenimi korenjaki. Nihče me ne bo prepričal, da so Hrvatje slabi ljudje. Nihče me ne bo prepričal, da ga vedno najebemo, da nas vedno pretepajo, da se ne znamo postavit zase, da nas vsi nategujejo, da se jim preveč uklanjamo, da smo hlapci itn. Nihče. Zatorej ne poskušajte. Nihče me ne bo prepričal, da je Joras žrtev, še manj, da sta brata Podobnik borca za južno mejo. Ko sem zadnjič spet gledal tiste znamenite posnetke "bitke za južno mejo", sem skoraj počil od smeha. Kdor voli SLS ..., matr, krucifiks, prekletzakurnknazaj!!!

Ste kdaj pomislili, da se politiki res dogovarjajo o sporih? Da so dogovorjeni, umetno konstruirani? Tudi če ni res, kar trdi Rop, nihče me ne bo prepričal, da tega niso sposobni. Tole sem zapisal leta 2006, napoved mojega večera v Ostriginem mesečnem programu, podobno kot leto pred tem in tudi letos. Trikrat sem že organiziral v Rdeči Ostrigi Večer slovensko-hrvaškega prijateljstva, kaže, da ga bom to sezono spet ... Vabljeni k sodelovanju. Naj se stvar širi. Povej naprej.


3. februar 2006
2. ((NE)POLITIčNI) ŽUR S SPOROčILOM
ali

Večer slovensko-hrvaškega prijateljstva oz. Kdor ne skače ni prjatu!

VSTOP PROST

Napetosti med sosedama ostajajo, politiki še vedno nategujejo ljudstvo, iščejo čustvenega odziva med čredo ter tako preusmerjajo pozornost od pravih težav na umetno ustvarjene, nebodigatreba spore in s tem vlečejo koristi. Razmere kar kličejo po drugem večeru slovensko-hrvaškega prijateljstva, na katerem bomo zopet rušili stereotipe, preganjali nestrpnost in si priznali, da smo na eni in drugi strani meje vsi le ljudje, ki si v svojem bistvu želimo le denarja, uspeha, naslade in miru. In dosegli ga bomo ob odsotnosti politikov, ki jim bomo kazali riti, ker se podobno privlači; dosegli ga bomo z žuranjem v samem epicentru spora - v Nuklearni elektrarni Rdeča Ostriga, ob pitju našega in njihovega piva po znižanih cenah za nakup obeh in ob pozibavanju v ritmih njihove in naše glasbene produkcije. Če pa nam sporov slučajno ne bo uspelo preseči, bomo na pomoč poklicali arbitre, tiste, ki najbolje poznajo naše ozadje, nekdanje tovariše iz rajnke Jugoslavije - Bijelo Dugme, Bajago, ipd. če njim ne bo ratal, če nas oni ne bojo prjatlu nardil, če vas oni ne bojo plesat spravl, ker kdor ne skače ni prjatu, pol je pa z vami neki narobe!!!
Še nekaj malega fotk iz tistega davnega leta dvatisočšestegagospodovega, za občutek.

Hrvaški grb na slovenski podlagi ...


... slovenski grb na hrvaški podlagi.


Dogajanje v epicentru - nuklearna Ostriga. Midva DJ-a, Iztok Zois in jaz, v primerni obleki. Vrtela naše in njihove, stepel se ni nihče. Celo nekam prekomerno so se objemali. Jaz z napravo za merjenje radioaktivnosti. Rezultati? Jeba.


Scena v dvorani. Na časopisnem papirju razna gesla, prečrtana. Ne verjamemo jim.

Foto: Matjaž Vouk

6 komentarjev:

Anonimni pravi ...

še sam ne bi mogel bolje napisati:).
mislim, da se večina ljudi zaveda tega, da gre pri raznih aferah (podobnik) in pri protihrvaški retoriki posameznih poslancev (vemo kdo so oni)zgolj za nabiranje glasov in borbo za ohranitev stolčkov v parlamentu.mislim, da se ta modrost naroda odraža tudi na volitvah, saj vidimo koliko odstotkov na volitvah dobijo SLS in SNS.pa še to je po mojem mnenju preveč. lepo je tudi videti, da se ljudje odpravijo na morje tja kamor si želijo iti in ne tja kamor jih usmerja politika.
upam, da bomo kmalu dočakali dan, ko bodo naši in njihovi vrli,najodličnejši politiki uvideli, da jim takšno prepiranje bolj škodi kot naredi kaj dobrega.verjamem, da so dovolj modri, da se bodo odločili za najbolšo možno rešitev za obe strani.sicer je moje osebno mnenje:kaj pa je to sploh meja?vendar tako zaenkrat pač še ne gre in se bo treba dogovorit.
no sedaj pa, da se dotaknem še bolj veselega dela te teme:zabava v ostrigi.srčno upam, da se bo tradicija SLO:CRO večer nadaljevala, ker je ideja pač odlična, zabava pa vedno še odličnejša.

Anonimni pravi ...

nejc, pozdrav!nina mi je sporočila, da si postal virtualni pisatelj pa sem se malo ustavil na tvojem digitalnem teritoriju; jebeš NSK državo:)v glavnem ti lahko izrečem samo pohvale - ta slo-cro zadeva še sploh zmaga (bravo za idejo z zastavami!!!, kdorkoli se je že spomnil). pišem pa ta post ravno zaradi zastav; podobnega, vendar malce drugačnega, projekta se je domislil en kosovski umetnik, albert heta, ko je leta 2004 na nekdanjo srbsko ambasado v cetinjah (v crveno crni gori) obesil albansko zastavo. komično žalostna situacija, ki bi te znala zanimat; pozanimaj se za njegove projekte! bodi dobro

Nejc Jemec pravi ...

Matjaž, hvala za lepe besede. Ideja je bila moja. Letos sem na večeru na velikem platnu vrtel epizode Naše male klinike - ena redkih svari, ki nas povezuje - je namreč v našem in njihovem jeziku. Za naslednji večer bo pa ideja še prišla. Hvala za namig, bom sčekiral. Se srečamo na kakšnem špricerju ;)

Nejc Jemec pravi ...

Matjaž. Zadnjič sem bral tekst v Objektivu in še prej v Sobotni prilogi o Second Life. Pa sem se spomnil, da so so idejo o prostoru neodvisnem od časa, od fizičnih meja in fizčnih omejitev, o vesoljni državi, imeli že z NSK državo, ki si jo omenjal. Tako, mimogrede si me spomnil na to. LP

Anonimni pravi ...

Za to obstaja samo ena klasifikacija-domači izdajalci, ritolizniki, ljudje ki bi prodali lastno mater in ponos da bi šli "na morje kamor si želijo"(ptica selivka). Me res zanima če Hrvati doma prirejajo take večere. Hlapci ki si ne upate postavit zase, ki nimate svoje hrbtenice(čeprav mislite da jo imate ker delate nekaj po svoje).A mislite da boste tako dobili spoštovanje, verjetn ja še bolj vas bodo imeli za budale, ko po časopisih pljuvajo po Sloveniji,ko na HTV2 slovensko himno imenujejo "malo jih ima al so govno". Če si vi to dovolite da vas imajo za en drek, meni tega nebo noben govoril. In ko vsi vemo da za mediji in časopisi stoji politika in da politike volijo na volitvah tako ali drugače državljani, je jasno torej da je to glas ljudstva, ker če bi Hrvati bili tako prijateljski kot si vi to predstavljate, bi ta problem bilže zdavnaj rešen in bi obe državi cveteli od turizma, Slovenija od zimskega turizma Hrvaška pa od morja, žal pa temu ni tako.In mi ni jasno v katerem svetu vi živite al ste otroci cvetja, al pa nimate lastnega ponosa, al pa ste tok neumni in dovolite da vas vsak ki ma mal cajta nateguje po mili volji. Pa še to kolko Hrvatov govori slovensko ko pridejo v Slovenijo, še nisem srečal takega, v Sloveniji pa vsi govorijo s Hrvati hrvaško, tolko o tem,
Vi ste kot noji ki tiščijo glavo v pesek, raje pljuvate po Slovenskih politikih in Hrvatom v rit lezete kot pa da uvidite kakšna je kruta realnost. In ko bodo Hrvati predlagali da se v Sloveniji govori Hrvaško (ker konec koncev se tega čez nekaj let res lahko spomnijo) boste gladko rekli pa zašto da ne, pa mi smo prijatelji, budale .
Ljudje te tolko spoštujejo kolko ti sam sebe spoštuješ in če se vedno podrejaš in delaš finega si čist navadna p.... ki jo vsak nateguje po mili volji.In s tem vašim obnašanjem še dolivate olja na Hrvaški "ogenj". Hrvati vam ničesar ne bodo dali niti svete Gere niti morja pa če boste še nevem kako prijateljski, nakoncu pa se bodo vsi smejali kok so nas zaj....
LP Janez K.

Nejc Jemec pravi ...

@Anonimni: Očitno imaš v življenju veliko težav. Upam, da se ti kmalu obrne na bolje.